חברותא
חפש אותנו בפייסבוק! דף היוטיוב של חברותא

ריצה נגד הזמן: החופש הגדול שלכם ממש לא חייב להיות כזה

אין הורה שלא מכיר את זה: מדי שנה, פחות או יותר מאזור אמצע יוני, מתחילים שלל "תכנוני החופש הגדול" להירקם. זאת מתוך תקווה נסתרת – אולי השנה ימצא סוף סוף המתכון לחופש הגדול האולטימטיבי? כזה שיעניק חופש גדול שלא ישכח, שיתעלה על קודמיו, וישקף לפחות למשך תקופה אחת בשנה את האהבה הרבה השוכנת בין הורים לילדיהם, מבלי לגרוע מאף אחד מהצדדים.
אלא שלצערנו התקוות הרבה פעמים נתקלות בחומת המציאות, ובתחילת יולי אנחנו כבר מוצאים את עצמנו עמוק בתוך החופש הגדול, יותר טרודים וכבר פחות מקווים.
אם כן, מהו המפתח (שכולנו מכירים, גם אם קצת שכחנו) לחופש גדול שילדים אוהבים באמת?

כסף, כסף תרדוף
 

בעידן טכנולוגי כשלנו מערבולת החיים ההישגיים מסתובבת מהר: מייל מהעבודה, הודעת ווטסאפ מהגדולה, שיחת טלפון שעוד לא הספקת לעשות, ועוד אחת...לגהץ לרגע את האשראי, להיות תמיד זמינים, ממוקדים ויעילים, וזאת אחרי שישנו מספיק ואכלנו בריא. כל אלו ועוד, מאיימים לדחוק הצידה כל דקה פנויה. ולצערנו, גם בדקה שאינה פנויה אינם בוחלים. מי שאמר "ההורים של היום, זה לא ההורים של פעם" צדק. ומה עם הילדים?

כשמנסים לראות את החופש הגדול המושלם דרך עיניו של ילד עשויים לבנות תמונה פנטסטית למדי. כיף אינסופי, האטרקציות החדישות ביותר, נסיעות לחו"ל, וריצה בין חברים למשפחה במאמץ לנצל עוד רגע אחד קטן של עשייה. אפשר לומר, ממש כמו "ילד בחנות ממתקים", למשך חודשיים שלמים.
זה המקום לשאול – מי כאן הילד? נדמה שהיוצרות המוכרות לנו התהפכו לפתע. ולכך יש השלכות מרחיקות לכת.

מה "עושה" את החופש הגדול?

הורים היום נאלצים להתמודד לראשונה עם תופעת המיידיות. סדר העדיפויות , כלי חשוב מאין כמותו, הופך כעת ללא רלוונטי. הכל צריך להיות מיד, עכשיו, ומהר, כי אין זמן. והרי ממילא מדובר "רק בעוד הודעה קטנה". החידושים האחרונים, אלה שנועדו לחסוך לנו בזמן ולהקל על החיים, גובים מחיר כבד. באופן אירוני עד כאב, הנפסד הראשון הוא הזמן.כשאין זמן, גם החופשה היקרה ביותר תאבד מערכה, אותו דבר לגבי האטרקציה החדשה בשוק, ההורה האוהב ביותר יהפוך ללחוץ ועצבני. החופש הגדול הוא הזמן הטוב ביותר להפוך בחזרה את היוצרות. רוצים חופש גדול שילדים אוהבים באמת? העניקו להם זמן איכות. זה בכלל לא משנה אם הפעילויות המשפחתיות שתבחרו החופש יהיו מהסוג הפשוט יותר – משחק קופסא, יצירה בצוותא, או משחק כדורסל טוב. להקדיש לילד זמן נעים ואיכותי שהוא רק שלו, פירושו לתת לו את עצמכם, ממש כמו שאתם. וזה כל מה שהוא רוצה.

לחיי זיכרונות מתוקים!
בברכת חופש גדול על זמני, נעים ומקרב. נתראה בשנה הבאה...חברותא.