חברותא
חפש אותנו בפייסבוק! דף היוטיוב של חברותא

טיפים חשובים להורים שילדיהם עולה לכיתה א׳

 

איך נעזור לילדינו להתחיל את כיתה א' ברגל ימין?

 

הילד שלכם עומד לעלות לכיתה א'! זה שלב חדש עבורו וייתכן שגם בעבורכם, וזה מעלה בכם מגוון של רגשות- שמחה, גאווה, התרגשות וציפיה, ויחד עם זאת גם דאגה ("האם יסתגל מהר למסגרת החדשה?"), חששות ("אולי לא יצליח לעמוד בכל מטלות ביה"ס?") ועוד.

אז נכון, כיתה א' זה שלב חדש, מעבר לעולם שהילד לא הכיר עד כה, לכן דווקא עכשיו יש לדעת, כי הילד מושפע ביותר מהמחשבות והאמונות שלנו, ההורים, לגבי המעבר הזה, ולכן כדאי לנו "לחשב מסלול מחדש" ולשנות את התדר שלנו:

  • בילד שלנו מוטבע רצון טבעי לצמוח ולהתפתח!יש בו סקרנות עצומה וצמא גדול לדעת, והנה עכשיו יש לו את ההזדמנות ללמוד דברים חדשים שלא למד עד היום! זוהי זכות (שעד לפני כמה שנים לא היתה מובנת מאליה) ואם אנחנו נדע זאת אזי הלימודים לא ייתפסו בעיניו כעול וכמשהו מעיק.
  • הילד שלנו נראה אולי קטן בגוף ובמימדים, אבל הנפש שלו גדולה! יש בו כוחות ויכולות אדירים להתמודד עם מעברים שונים בחיים, ולהסתגל למסגרות חדשות. אם אנחנו, ההורים, נדע ונאמין בזה, זה מה שישודר מאיתנו לילד, גם ללא מילים! זהו העידוד האמיתי שיגרום לילד לממש את יכולותיו העצומות.
  • גם כאשר הילד ייתקל בקשיים (לימודים, חברתיים, רגשיים וכד'), תנו לו להתמודד איתם בעצמו. הקשיים הם חלק מהחיים ואם נהיה עסוקים בלגונן עליו, ולפתור במקומו את הבעיות, הוא לא ילמד לפתח את "השריר" הכל כך חשוב שנקרא "היכולת להתמודד עם אתגרים בחיים".
  • תנו לילד לשאת באחריות על לימודיו. אמנם, בהתחלה יש לעזור לו להכיר את המסגרת החדשה וכל מה שכלול בה (סידור מערכת, הכנת ש"ב וכד'), אולם לאחר זמן מה תנו לו לעשות זאת בעצמו. העברת האחריות אליו תיתן לו את התחושה כי הוא גדול ובוגר, וכי אתם סומכים עליו.
  • הילד שלכם נמצא בידיים טובות. צוות ביה"ס מעוניין ורוצה שהילד שלכם יצליח בלימודיו. לכן, גם אם יש לכם חילוקי דעות עם מישהו מהצוות, פנו אליו בכבוד ע"מ ליישב את המחלוקת. הילד שלכם נושא אליכם את עיניו, ויחס של כבוד מצידכם לביה"ס יראה לו את הדרך הראויה בה צריך להתייחס למנהל ולמורים.

 

בהצלחה!

 

נהניתם? רוצים לשמוע עוד? מוזמנים ליצור קשר-

אורית פינסקי- מנחת קבוצות ויועצת בתחומי הורות, זוגיות ומודעות

052-6070635 [email protected]